We zijn er !! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van chrisenlilian - WaarBenJij.nu We zijn er !! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van chrisenlilian - WaarBenJij.nu

We zijn er !!

06 Maart 2014 | Nederland, Nederland

We zijn op onze bestemming, je kunt echt ver van huis als je dat wilt.

Na een prima vlucht vanaf Schiphol, via maastricht , zuid frankrijk, Tunesie, Malabo,bangui, mbandaka zijn we gisterenavond aangekomen in Johannesburg. Onderweg zijn we de even naar gepasseerd, maar dat viel reuze mee. We werden opgehaald van het vliegveld en naar een hotelletje gebracht, basic maar prima. Na een korte nacht een engels ontbijt met eieren spek en worst naar binnen geschoven en met de volgende tranfser . hoewel dit toch nog een tocht van smorgens half 7 tot smiddags half twee is, was dit geen straf. Onze chauffeur was ook een geweldige gids. Na plaatsen als welkom, paardeplaats, eerstelingfontijn, en belfast gepasseerd te zijn, kwamen we aan in hoedspruit. Daarvandaan met het volgende busje naar onze lodge. En ja hoor giraffen langs de weg, everzwijnen apen en uiteindelijk aangekomen in de lodge. In de lodge blijken ze een karakal ( soort lynx ) te hebben en een jonge genet, deze wordt met de fles gevoerd. Na een schorpioen op tafel te zien zijn we zeker: we zijn in Afrika. Het heeft hier de laatste dagen enorm geregend, vandaag prachtig mooi weer en we gaan er vanuit dat dat zo blijft. Laat in de middag hebben we hier op het terrein een wandeling van een uur gemaakt. wat een rust, wat een uitzicht op de bergen, geweldig. Nog een kudde dieren gezien waar geen merk op stond, dus dat moeten we nog navragen wat dat geweest zijn. Ook nog een neushoornvogel gezien en dat allemaal op de eerste dag. Dat gaat nog wat worden.

NU na een lekkere maaltijd heerlijk met olielampjes om ons heen met nog maar 4 extra gasten een heerlijk rustige opstart. Vanaf morgen loopt het hier weer vol met maximaal 40 gasten bij volle bezetting.

Morgen lekker een rustdag en dan overmorgen de eerste excursie. Genieten hier....

Ik ga nu proberen nog wat fotos toe te voegen en dan .. tot de volgende weblog......

• 06 Maart 2014 - 22:26

Rianne:

Leuke huisdieren!! Jullie huisje lijkt trouwens enorm op wat wij op Sardinië hadden maar dan groter :) Geniet van alles!

• 07 Maart 2014 - 06:19

Geerit En Sjanie:

Het is gelukt met de foto's!! Zo kunnen we jullie avontuur nog meer meebeleven!
    Jammer dat we de geluiden niet kunnen horen, en de geur missen we ook!
    Maarre het ziet er goed uit daar, fijne tijd!

• 07 Maart 2014 - 11:04

Dick:

Top hoor.
    En ik spreek uit: geen onge- en tegenvallers, volle bak genieten en gezonder thuiskomen dan jullie vertrokken zijn. Can I get a good AMEN?

• 07 Maart 2014 - 11:07

Dick:

Gaaf, die lynx... is 'ie knuffelbaar, trouwens?

• 07 Maart 2014 - 13:00

Meindert:

leuk, have fun en neem een soeverniertje voor mij mee uit het mooie wijnland.pas op op voor de piriperi, kunnen gemeen spugen.

• 09 Maart 2014 - 09:40

Jolanfa:

Im back.....en geniet! Love to see you there!

• 11 Maart 2014 - 22:32

AnneMarie:

Wat leuk die foto's. Ik waan mij wederom in Zuid Afrika en geniet met jullie mee.