Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van chrisenlilian - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van chrisenlilian - WaarBenJij.nu

Krugerpark

13 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

12-maart, vanmorgen om 6 uur opgehaald van de lodge door Goodmann, een gids die geboren en getogen is wat nu het Krugerpark is. De laatste bewoners wonen nu 15 km er vandaan in een klein dorp. Geboren en getogen in dit gebeid , dus bekend met alle dieren. Een betere gids kun je niet wensen. Met ons nog een duits stel van een andere lodge en dus ruimte genoeg in de 11 persoons open wagen. Direct bij het binnenkomen van het park al een byzondere neushoornvogel gezien, de zuidelijke hoornraaf. Deze krijgt 1 keer per 7 jaar 2 eieren waarvan de sterkte de ander gelijk om zeek helpt, dus deze vogel wordt maar zeer zelden gezien,ook door de gids. Daarna doorgereden en dan loopt er opeens een olifant door een rivertje naast de weg. Verder prachtige vogels, impala's , zebras gezien. In een waterplas een krokodil en nijlpaard. Apen met jongen langs de weg en verder haast te veel soorten dieren om op te noemen. Na een ontbijtje in het park en in de middag een lunch, ben je een hele dag onderweg in het park. Het is totaal 350 km lang en 60km breed. De leeuw hebben we niet gezien, maar we gaan nog een keer terug, dus wie weet wat ons nog te wachten staat. Om vijf uur reden we het park weer uit. Een lange dag zonder ons ook maar een moment te vervelen. Op naar de volgende dag ( een rustdag ) en dan tot de volgende blog.

• 13 Maart 2014 - 17:43

Eric:

Wat gaaf wat jullie allemaal meemaken. Geniet ten volle elke dag en zie de grootsheid van de schepping. Door al jullie verhalen is mijn hart weer ff terug in Kenia.

dikke hug,
    Eric

• 13 Maart 2014 - 18:04

Geerit En Sjanie:

Indrukwekkend!
    Wat een bijzondere plaatjes!
    Maar voor jullie is het werkelijkheid!
    Hoe groot is onze God, en Schepper die alles gemaakt heeft!

• 15 Maart 2014 - 10:48

Sieja:

Jongens wat zijn jullie stoer!!!!Volgens mij zijn jullie helemaal "in je element"!!!!!Dit is toch wel "een (of "de") reis van je leven!!!!Heerlijk dat we een klein stukje mee mogen genieten!!!!En Super om JULLIE zo te zien genieten!!!!#dankbaar# XXXXXXX

• 15 Maart 2014 - 22:57

AnneMarie:

Schitterende foto's. Het voelt voor mij alsof ik weer terug ben in het Krugerpark. Geniet lekker van alles.