Evening drive - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van chrisenlilian - WaarBenJij.nu Evening drive - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van chrisenlilian - WaarBenJij.nu

Evening drive

17 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Omdat het zo goed bevallen was hadden we nog een evening drive extra geboekt. Met ons ondertussen bekende ranger weer op stap . En ja hoor, we zagen de zeer zeldzame black rhino, de zwarte neushoorn. Er zijn de white rhino en black rhino. Dit heeft niets met de kleur te maken maar met de breedte van de kop. Het komt voort uit het Wide, van breed. Dit is later vertaald naar wit. De witte komt nogwel redelijk regelmatig voor, maar beide soorten zijn zwaar bedreigd door de stropers vanwege het ivoor. Maar we hebben dus het geluk gehad de zwarte te zien en ook nog prachtig poserend in beeld. ( zie de fotos ). En even later zagen we zelfs ook nog de witte met jong. Je kunt op de fotos duidelijk het verschil zien. Verder heel heel veel dieren gezien, giraffen zebras etc. Looks like paradise. Na een mooie zonsondergang ging de lamp van de spoorzoeker aan en wees hij een cameleon aan. onvoorstelbaar hoe hij dat met een zwaaiende lamp kan zien. Maar een goede spoorzoeker dus. Met een geweldig gevoel zijn we teruggebracht naar de lodge. De lodge wordt steeds voller en voller, elke dag komen er twee mensen bij. Morgen gaan er wel ook weer twee mensen verder op doortocht. Het is hier heel gezellig en morgen gaan we met de huurauto zelf rijdend door het Krugerpark.Dat wordt weer om half 6 opstaan. tot de volgende blog.

• 17 Maart 2014 - 18:57

Sieja:

Jongens ik heb er geen woorden voor!! Wat een prachtige natuur!!!Dit is echt heeeeeel gaaffffff!!!!Blijf genieten lieve schatten!!!We gunnen het jullie van Harte!!!!(zou wel even om het hoekje willen kijken hoor!!!)XX

• 17 Maart 2014 - 18:57

Sjanir:

Wat bijzonder zo dicht bij de dieren, prachtige foto's Chris!
    Volop genieten, ook voor ons!

• 22 Maart 2014 - 18:57

AnneMarie:

Weer genoten van de foto's en berichten. Mijn vriendin Beulah kent de Bao Bab bomen heel goed, had haar zojuist met chatten. Wel byzonder van zo ver een foto van jullie en tegelijk aan het chatten met mijn vriendin. Geniet nog lekker deze dagen Lieve groetjes AnneMarie.