Naar moholoholo - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van chrisenlilian - WaarBenJij.nu Naar moholoholo - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van chrisenlilian - WaarBenJij.nu

Naar moholoholo

09 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Gisteren zouden we smorgens naar hippo Jessica gaan, een nijlpaard als huisdier. Het meest gefotografeerde dier op onze aardbol. Echter door de enorme regenval van snachts was het onbereikbaar. Rivieren buiten de oevers. We zijn toen smorgens door onze lodgebeheerder met nog 4 anderen naar Hoedspruit gebracht, een half uur hier vandaan. Het was al prachtig weer en in de volle zon daar gezellig rondgehobbeld en wat gegeten. Daarna terug naar de lodge en gelijk door naar Moholoholo. Een opvangcentrum voor wilde dieren gewond geraakt zijn in de natuur of door stropers bv. Was een interessante middag. Op de fotos zie je een cheetah en Lilian met een enorme gier op haar arm. Haar gezicht spreek boekdelen, maar toch wel even gedaan. Zoals je ziet zijn er mensen die niet eens de kooi in durven :). Onderweg naar moholoholo ook nog gieren in het wild gezien en van die andere grote lelijke vogels waarvan ik even niet op de naam kan komen. O ja, Maraboes. Gisterenavond weer terug op de lodge konden we genieten van een groep jongeren welke uit de sloppenwijken zijn geselecteerd dmv een soort voice of afrika en die een 2 uur durende geweldige show gaven van dans en muziek. Dit zijn nog maar de repetities en de bedoeling is om deze groep tournee klaar te krijgen voor europa. De kans voor hun om uit de armoe en ellende te raken. Het optreden was voor totaal 8 gasten van de lodge, dus allemaal eerste rang. Hoe geweldig. En dat na de film 12 years a slave gezien te hebben in het vliegtuig. Heel indrukwekkend. Ik zal proberen een videootje van ca 35 sec te uploaden welke dan links onder videos zal moeten verschijnen.Jullie moeten het alleen avn het geluid hebben want te donker voor beeld :), daarna genoten van een buffet en gezellig aan de stamtafel nagepraat. Het was een geweldige dag. vandaag een rustdag en vanmorgen nog even van een kleine repetitie van dezelfde groep kunnen genieten ( geen optreden maar onder begeleiding van de regisseur ( klinkt wel erg formeel in deze setting ) . Daarna onze lodge wandeling met opnieuw giraffen gespot en ijsvogel,blue bee eater en veel andere prachtige dieren. Morgen gaan we naar de panoramaroute en de blyde river canyon. Weer een dag genieten van de prachtige natuur. Dan zeg ik maar weer: tot de volgende weblog....

• 11 Maart 2014 - 21:33

Sieja:

He lieverds wat leuk om mee te genieten van jullie belevenissen!!!En wat kun jij "leuk" kijken Lil!!!! ;-)
    Nog Super dagen daar in het mooie Afrika!!!XX